-->Оздоровчі технології - в освітній процес >>
(консультація для інструкторів фізичного виховання)

Конспект заняття в сухому басейні >>
(молодша група)



Алгоритм  діяльності педагога по створенню здоров’язберігаючої системи в ДНЗ. 

1.Усвідомлення ступеню впливу педагогічної діяльності на стан здоров’я та фізичний розвиток дитини. А саме:
мотиваційну (бажання та інтерес займатися
фізкультурою);
емоційну (позитивність почуттів та настроїв
на фізкультурі);
вольову (надання свободи вибору діяльності
дітям на фізкультурних заняттях).
2. Оволодіння інструктором з фізкультури головними компонентами професійної діяльності:
культурою взаємодії з дитиною.
3. Усвідомлення того, що здоров’я та емоційне благополуччя дитини – первинне, а програми, завдання – це мета дорослих, це вже потім.
4. Психологічна підготовка інструктора з фізичної культури, яка має три компонента:
психологічна культура;
психологічна компетентність в педагогічній
діяльності;
усвідомлення свого внутрішнього потенціалу,
сильних та слабих сторін своєї особистості.

5. Інструктор з фізичної культури повинен пам’ятати , що дитина приймає світ емоціями та почуттями, а не інтелектом.
6. Особливу увагу приділяти провідному виду діяльності – грі, (здебільшого творчій).

План – програма роботи по оздоровленню хребта.

І. Організаційно – виховна робота з дітьми :
1. Профілактично – корекційна робота по виправленню порушення осанки;
2. Організація різних форм роботи з фізичної культури з використанням системи Поля Брегга по зміцненню хребта ;
3. Заняття з плавання в басейні;
4. Заняття – бесіди „ Я і моє тіло”, „ Що ми знаємо про хребет?”, „Вчись сидіти правильно”.
5. Вікторина „ В країні рухів”.
6. Фізкультурне свято сумісно з батьками.
7. Читання художньої літератури : „Я та моє здоров’я”.

ІІ. Робота з батьками:
1. Консультація спеціаліста лікаря – ортопеда, „Хребет – основа здоров’я”.
2. Бесіда „ Вітаміни і мінерали - основа здорового хребта”.

ІІІ. Робота з вихователями:
1. Тематичний семінар : „Оздоровлення хребта за системою П. Брегга.”
2. Консультація лікаря „ Хребет – основа здоров’я”.
Практичне заняття „ Фізичні вправи по оздоровленню хребта за системою П. Брегга.

Комплекс ігор на розвиток рухової творчості дітей за методикою В. Шебеко

Гра « Мотузка»
Інструктор з фізичної культури:
- « Діти! Погляньте, у мене в руках мотузка. Давайте покажемо «неживу» мотузку» (Діти, лежать на животі, випрямляють руки і ноги).
- А зараз мотузка « жива». Вона крутиться на місці.
(Тіло дитини витягнуте, хвилеподібні рухи всім тулубом).
- Мотузка робить коло.
(Діти,лежать на боці, руками дотягуються до ніг).
- Мотузка піднімається і тримається прямо.
(Діти встають, руки піднімають вгору, в такій позі повільно кружляють).
- Мотузка падає, потім знову піднімається.
( Діти повільно присідають, а тоді знову випрямляють тіло).
- Покажіть, що ще може робити «жива» мотузка?
(Діти придумують інші рухи).

Гра « Кораблик»
Інструктор з фізичної культури:
– Багато хто з вас, діти, плавали на кораблі, на човні. Дехто по морю, інші по річці. Хто на великому кораблі, а хто на маленькому.
- А сьогодні ми самі «перетворимось» в маленький кораблик. Спочатку – «в кораблик біля причалу» (Діти, лежачи хитаються з боку на бік).
- А тепер – «в кораблик на хвилях, на вітрилах»
(Діти, лежачи на животі, руками захватують носки ніг, енергійно покачуються вперед-назад).

Гра « Знайди кращий спосіб пересування»
Інструктор з фізичної культури:
– Діти! У парку багато вузьких стежинок. Вони в’ються між деревами і кущами,їх можна назвати стежинками спритності. На одній із таких стежинок ми будемо виконувати вправи. Поміркуйте, як можна пробігти по стежинці, але так тихо, щоб не хруснула жодна гілочка. Як потрібно пересуватися під гілками, які ростуть низько – низько, щоб не затронути їх?
(Діти придумують відповідні рухи. Інструктор з фізичної культури заохочує кращі з них).

Гра « Інопланетяни»
Інструктор з фізичної культури:
- Діти , давайте придумаємо з вами таку планету, на якій теж живуть розумні, схожі на людей істоти . Багато з того, що в них там є, схоже на земне, але є і таке, чого на землі і не має. Інопланетяни рухаються по своїй планеті по іншому, не так, як ми. Як, на ваш погляд, вони можуть пересуватися? Покажіть…
(Діти вигадують, фантазують відповідні рухи до змісту розповіді інструктора з фізичної культури).

Гра « Кішка»
Інструктор з фізичної культури показує дітям картинку, а діти інсценують сюжет цієї картини.


Заняття з розвитку рухової творчості для дітей 3-4 років «Колобок».
Завдання:
Вчити дітей входити в уявну ситуацію,шукаючи нові сюжетні лінії ,нові форми рухів.
Обладнання: великий килим.
І. Інструктор з фізичної культури:
- Діти, в нас сьогодні заняття по казці «Колобок».
Котиться – котиться Колобок, а назустріч йому - різні звірі. Зараз ви всі підете врозтіч. Як тільки я назву того, хто хоче з’їсти Колобка, ви відразу починаєте рухатись так, як ходить цей звір. Ідіть в розтіч .
Заєць! (Діти зображують рухи зайця.) Молодець, Вова, високо стрибає і ноги тримає разом! Оля навіть вушка зробила.
Вовк!( Діти зображують рухи вовка.) Свєта ступає, як вовк. Люда великі кігті показує! Лапи у вовка великі. А які широкі випади робить Ігор – справжній вовк!
Ведмідь! (Діти зображують рухи ведмедя.) Молодці, відразу пішли перевалюючись, але краще всіх йде Андрійко, накарачках – справжній ведмідь1
Лисиця! (Діти зображують рухи лисиці.) Ой, який пухнастий хвіст придумала Наташа! Підкрадається Лисиця – Люба – бач як виблискують її очі!
Увага, діти! Колобок покотився швидше, а звірі , кожен по-своєму пустились його здоганяти! ( Біг 20-25с.)
ІІ.- Діти! За вашими рухами легко було впізнати різних звірів. Тепер почнемо грати по – справжньому. Станьте біля стіни в колону на відстані великого кроку один від одного.
Колобок круглий тому йому потрібно котитись бічним перекидом до протилежної стінки ( поперек залу),а назад повертаються по – різному.
Присядьте, обхватіть коліна руками. Котиться – котиться Колобок . А на зустріч йому…
Підніміться, і голосно скажіть ,хто котиться, і повертайтесь назад. (Як зайці – стрибайте на двох ногах із сторони в сторону; вовки – широкими випадами вперед, імітуючи « хапальні» рухи; ведмеді – « по – ведмежі», з опорою на ступні і кісті ; лисиці – грайливим кроком на носках.)
Котиться – котиться Колобок… ( Діти виконують перекиди в зручному для кожного темпі. Слова « Назустріч йому …» слід виголошувати, коли останній « колобок» докотиться до протилежної стіни. Необхідно використати в коментаріях різні засоби художньої виразності – інтонацію, голос, міміку, жести.)
А тепер пограємо по черзі: дівчата показують Колобка і Зайця, хлопчики – Колобка і Вовка, Колобка і Ведмедя, а потім знову дівчата – Колобка і Лисицю.
ІІІ. Інструктор з фізичної культури. Я бачу, вам подобається фізкультурне заняття.
Цікаво знати, в які ще казки ви хотіли би пограти? Загадайте про це «рухливі» загадки. Дівчата йдіть в один куток, хлопчики – в інший. Придумайте і всі разом покажіть рухи, по яких можна впізнати казку.

* продовження незабаром