-->Конспект організованої пошуково-дослідницької діяльності по ознайомленню з вітром ( старша група)

Мета: виховувати бажання пізнавати явища природи; залучати дітей до спільної, партнерської діяльності, прагнення до взаємодопомоги, доброзичливих стосунків між однолітками, злагоджено працювати в парах та в мікрогрупах.
Сприяти розвитку творчості ,мовлення ,спостережливості.
Дати дітям уявлення про вітер, як про явище неживої природи; уточнити знання про те, що вітер – це рух повітря, яке переміщається з різною швидкістю і силою; допомогти зрозуміти які предмети допомагають визначити напрямок та силу вітру; формувати елементи наукового пізнання світу; вміння використовувати свої знання в практичній діяльності.
Матеріал: гра «Який буває?»; бейджики на кожну дитину; відео «Вітер», «схеми дій» виконання дослідів; «Схеми предметів»;фломастери; різні предмети; вентилятор; трибуна; конструктори; «Дошка вибору».
Словник: буря, ураган, шквал, шторм, торнадо, вітряки, схема, дослід.

Хід
I Вступна частина

1. «День – день – добрий день,Добрий день усім.
Ми бажаємо щастя
І здоров'я всім.
А щоб щастя ось таке,
А здоров’я ось яке»

2.Ігрова ситуація
Чути голос : «Увага! Увага! Компанія «ІМПУЛЬС» запрошує маленьких дослідників групи «Бджілка» на чергове засідання в науково-дослідницький інсти-тут».
-Ой, це ж нас! Приймаємо запрошення? Тоді одягніть ,будь ласка, бейджики, щоб усі бачили і знали що ви дослідники. Готові?
II Основна частина
1.-Рада вас вітати знов в дослідницькомуінституті. Щоб дізнатися про що сьогодні піде розмова пропоную вам одягнути маски. Ви згодні? Будь ласка.(діти одягають маски на очі ,включається вентилятор, звучить музика)
- Що ви відчули?
- Звідки в кімнаті взявся вітер?
- Так вітер-це що?(це рух повітря).
-І так сьогодні мова піде про одне з природних явищ – вітер .
Цікаво було б дізнатися який буває вітер. А допоможуть нам схеми – картки (Діти беруть схеми – картки та «читають» речення)
-Дякую. Було дуже цікаво дізнатися який буває вітер
2.-А ви знаєте ,що вітри як і люди мають свій характер. Є вітри добрі і злі. То ж запрошую вас до екрана телевізора, в кімнату інформації. Сідайте ,будь ласка, зручно і продовжимо нашу розмову.

Сюжет №1
«Вітер буває слабкий, ледь помітний, у спекотний день приємний і прохолодний, він розвіює насіння рослин, приносить тепло чи холод. Його називають лагідно вітерець».
Сюжет №2
«А буває вітер сильний і навіть дуже сильний. Такий вітер називається буря».
Сюжет №3
«Ще буває вітер шквальний – він раптовий тривалий, страшний, виникає перед грозою. Коротко – шквал»
Сюжет №4
«Є вітер ураганний. Ураган - це вітровій надзвичайної сили»
Сюжет №5
«Буває вітер штормовий. Коротко - шторм. Він може перевертати навіть кораблі»
Сюжет №6
«Є вітер – торнадо. Цей вітер має страшну силу: руйнує будинки, піднімає машини, ламає дерева. Тобто завдає шкоди і природі і людині»
Сюжет №7
«Але добре коли вітер ласкавий, добрий який несе тільки користь».
- Назвіть ,будь ласка, назви вітрів які ви запам’ятали.

3.Фізкультхвилинка
- Вітер хоче з вами погратися .
«Вітер дуже любить грати,
Веселитись танцювати.
Вітер в лісі дерева гойдає,
Вправо вліво їх нагинає,
Хилить до низу,
Підтримки шукає.
Низом сичить: с-с-с-с
До верху злітає.
Там пошумить: ш-ш-ш-ш
І геть улітає»

4.-Що відпочили? Тоді, далі нас запрошують в дослідницьку лабораторію. Послухайте, які нас чекають запитання.
Голос:
«Запитання 1:за допомогою яких предметів можна визначити напрямок вітру? Стіл №1»
«Запитання 2: Які предмети вітру легко здути? Стіл №2»
«Запитання 3:За допомогою яких предметів, можна визначити силу вітру? Стіл №3»
-Я думаю ми обов’язково зможемо відповісти на ці запитання. Для цього вам потрібно:
• поділитися на групи ,домовитися між собою;
• вибрати стіл із завданням;
• прочитати схему виконання ваших дій;
• виконати завдання;
• зробити висновок.
(виконання дослідів дітьми, вихователь партнер)

5.-Всі справились з завданням. Запрошую вас в зал засідання.
- Запрошую до трибуни старшого науковця… (доповідь дитини)
- Дякуємо. Запрошуємо старшого науковця…
- Дякую вам за наукову роботу, за те що змогли відповісти на всі запитання. Дозвольте і мені виступити. Для того щоб дізнатися є на вулиці вітер і який він ,люди придумали вітрячків. Ось такі. У нього є балка ,це – вісь, а оце – лопаті. Їх встановлюють люди на стовпах, на дахах, тобто на висоті. І якщо лопаті крутяться вітер є.
- Шановні науковці, а ви хочете спробувати зробити вітряки. І я впевнена що це у вас вийде.
6.-Для цього підготуємо руки

Пальчикова гімнастика
«Вітер з нами любить грати
В наші пальчики ховатись.
То погладжує тихенько,
То на піаніно грає,
То за спину їх ховає.
Наші пальчики готові
Грати з вітром знову»
7.-А тепер запрошую вас до практичної лабораторії. Працювати ми будемо з різними матеріалами : з пластмасою, з металом, з папером і саме головне в парах. А зараз прошу вас зробити свій вибір(діти працюють біля «дошки вибору»)
- Так вибір ви зробили ,приступайте до роботи.
(Практична робота дітей, вихователь партнер)

ІІІ Заключна частина
- Які ви гарні майстри, які у вас красиві вітрячки. А де ви їх будете використовувати?
- Залиште, поки що, свої вітрячки на столах. І підійдіть до мене ,будь ласка. Наша зустріч підійшла до кінця. Що вам сподобалось? Що було важко? Чого ви боялися?
-Дякую. Тепер будь ласка поставте собі оцінку за свою роботу.
-Я бажаю вам всім ,щоб вітер приносив лише тільки радість і веселий настрій. То ж повертаємося до групи, зніміть ваші бейджики. Дякую за увагу.