-->

Міні-музей КАМЕНЮ


МЕТА: Здійснювати екологічне виховання дошкільників на основі виховання любові до природи рідного краю. Розповідати про корисні копалини України, їх значення.  Формувати у дітей вміння бачити красу у всьому. Збуджувати емоційний відгук на побачене, бажання насолоджуватись, милуватись красою каменя. Розвивати тактильно-кінестетичні відчуття.

 

Важливе значення в системі екологічного виховання дітей у нашому садочку мають створені нами міні-музеї.

В нашій групі є музей каменю. Організувати його допомагали батьки, що немало важливо, бо не тільки на нас, педагогів, але й на батьків покладено завдання виховати грамотну, культурну, гармонійно-розвинену людину,котра буде жити і творити в ХХI столітті.

 

IMGP2328.JPG

 

Матеріали в нашому музеї розміщені за такими розділами:

1. Штучне каміння.

2. Природне каміння.

3. Ігри з камінцями.

4. Вмілі руки і рученята.

5. Застосування каменю.

 

У першому розділі «Штучне каміння» зібрані колекції камінців різного кольору, розміру, форми. Це, в основному, штучні дитячі прикраси. Діти люблять їх класифікувати, сортувати чи просто перебирати. Камінь причаровує дитину своїм кольором, блиском, загадковістю. Матеріали з цього розділу діти використовують для створення персонажів типу казкових принцес, або інших образів, що повинні вражати розкішшю.

 

Розділ другий, «Природне каміння» в нас досить обширний. Тут зібрані зразки природних мінералів, які трапляються у нас на Чернігівщині і по Україні. Теоретичний матеріал, що представлений в цьому розділі, дає змогу вихователю здійснювати і економічне виховання. Оскільки Україна має багаті поклади твердих корисних копалин, то ми наводимо дітей на думку, що їх можна використати для зміцнення економічної могутності країни.

 

Є в нашому музеї каміння для ігор, для дослідів з ним. Воно розташоване в третьому розділі «Ігри з камінцями». Тут є кілька луп, цвяхів, мисочка з водою, шматочки лимону.

 

Наприклад:

1. Пропоную вибрати самий великий, самий маленький камінь, самий твердий, самий м’який тощо.

2. Даю завдання пошукати на камінні тріщини, подряпини, залишки рослин, мушлів.

 

Крім того, пропоную дітям але водночас цікаві досліди.

ДОСЛІД 1.  Переконайтесь, що буде, якщо на камінь видавити лимонний сік. Наприклад, м’який вапняк починає «шипіти». На його поверхні з’являються маленькі бульбашки. Попробувати капнути лимонний сік на пісковик. Довести, що ніяких змін не відбувається.

ДОСЛІД 2.  Опустіть камінь у воду. Що відбувається? Він тоне чи плаває? Чи все каміння тоне? Керамзит, туф залишаються на поверхні води.

ДОСЛІД 3.  Візьміть маленький камінець і притуліть його до щоки. Він теплий чи холодний? Потримайте камінець у кулачку, а потім знову притулить до щоки. Він теплий чи холодний? Потримайте камінець у кулачку, а потім знову притулить до щоки. Чи змінилися ваші відчуття? Чи став камінець тепліший?

 

Поробки дітей і батьків із каменю розміщені в розділі четвертому: «Вмілі руки і рученята». Це і об’ємні композиції , і викладені з дрібних камінців картинки.

 

Достатньо матеріалу зібрано й у пятому розділі «Застосування каменю». Красива архітектура, прикраси, скульптура, дороги, мости, виконані із каменю, є свідченням величезного значення каменю в житті і побуті людини.

 

IMGP2329.JPG

 

Вихователі: ПЕНЬЄВСЬКА  Ірина  Михайлівна, Ткаченко Вікторія Олегівна

 

(до переліку міні-музеїв)