-->

Міні-музей  «ВОДА ЗНАЙОМА І ЗАГАДКОВА»

 

МЕТА: Розширити уявлення дітей про воду як матеріальне середовище для життя, вчити розрізняти її стани – рідкий, твердий, газоподібний, дати уявлення про те , якою буває вода – чистою,  прозорою, брудною, холодною, теплою тощо. Формувати бережне ставлення до води, вчити цінувати її, економно використовувати. Виховувати любов до рідної природи.

 

IMGP2334.JPG

 

Наш музей складається з таких розділів:

1. Що таке вода?

2. Це цікаво знати.

3. Як вода працює на людину.

4. Ігротека, досліди з водою.

5. Поштова скринька.

 

В розділі «Що таке вода?» знайомимо дітей з цим природним об’єктом. Розповідаємо, що вода – дорогоцінний дар природи, який забезпечує життя на Землі. В цьому нам допомагають матеріали ілюстрованих папок «Вода», «Що таке вода?», які дають змогу надати інформацію про те, де є вода в природі, кому вона потрібна, розповісти про стан води, ознайомити з водою в природних явищах ( туман, веселка, роса, дощ, сніг тощо ). За допомогою кольорових ілюстрацій знайомимо дітей з мешканцями водоймищ – морів, озер, болот, річок. Невеличкий штучний фонтанчик дозволяє послухати спокійне дзюркотіння води, помилуватися маленьким водопадом.

 

В розділі «Це цікаво знати» зібрали цікаву інформацію про воду: про те, як вона з’явилася на планеті, про мешканців нашої планети, яким вода потрібна кожного дня, а також про тих, хто багато часу може обходитися без неї.

 

В розділі «Як вода працює на людину» розповідається, яку користь приносить вода.

Наприклад: Воду використовують на заводах і фабриках, в сільському господарстві. Без води не обходиться будь-яке будівництво. На річках будують ГЕС, які виробляють електричний струм. По річках, морях, океанах плавають кораблі, які перевозять людей, ловлять рибу, необхідну для харчування людини. Біля води – найкращі місця для відпочинку. Вода загартовує людину.

Використання води з кожним роком зростає. Прісної води на Землі мало. Тому її треба цінувати й берегти.

 

В четвертому розділі зібрані розвивальні та дидактичні ігри, в яких діти можуть закріпити свої уявлення про воду, наприклад: «Хай іде дощ», «Хто де живе?» тощо, а також створені умови для організації та проведення дослідницької діяльності, описано багато дослідів, які діти можуть провести під керівництвом дорослого та самостійно.

 

Наприклад:

 

ДОСЛІД № 1.  Колір води.

Обладнання:  смужки кольорового паперу, вода у склянці.

Проведення досліду: порівняти колір води з кольором паперових смужок. Чи відповідає колір води кольорам паперових смужок?

Висновок: вода не має кольору.

 

ДОСЛІД № 2.  Форма води.

Обладнання:  склянка,  блюдце, фужер, вода.

Проведення досліду: налити воду у склянку, блюдце, фужер. У склянці вода має форму склянки, у блюдці – форму блюдця, у фужері – форму фужера.

Висновок: вода не має форми, а приймає форму посудини, в яку налита.

 

ДОСДІД № 3.  Прозорість води.

Обладнання:  склянка з водою, камінчик.

Проведення досліду: налити у склянку води. Покласти туди камінчик Чи бачимо ми його? Що можна сказати про воду?

Висновок: вода прозора.

 

Останній розділ нашого музею складається з поштової скриньки, куди діти та батьки можуть покласти свої запитання за змістом музею.

 

IMGP2335.JPG

 

Вихователі:  Мартинчик Т.М., Шпак Н.П.

 

(до переліку міні-музеїв)