Перспективний план
навчально – виховної роботи
що забезпечує розвиток сюжетно- рольової гри
« ДИТЯЧИЙ САДОК»

Молодша група.
1.
- Екскурсія дитячим садком ( в групи, муз. зал, медкабінет)
- Систематичне спостереження за працею няні.
- Спостереження за працею вихователя, медсестри, муз-
керівника.
- Розгляд картин із серії « Ми граємось» Батуриної.
- Дидактична гра « Приготуємо обід для ляльок»
- Бесіда: « Хто піклується про нас в дитячому садку»
- Екскурсія –огляд умивальної кімнати. Читання потішки
« Водичка- водичка»
- Екскурсія – огляд іграшок « Подивимося наші іграшки»
- Показ- інсценівка « Зустріч нової ляльки»
- Розгляд картини « Поділися іграшкою»
- Розповідь- бесіда « Що для вас робить няня, кухар, вихователь»
- Спостереження за працею двірника.
2.
- Читання вірша « Маша обідає»
- Читання « Ясоччин садок» Забіла.
- « Хіба так граються?» Калініна
- « Іграшки» Барто
- « Наші рушники» Н . Найдьонов

3. Ліплення
« Пригощання для ляльок»


Середня група
1.
- Ознайомлення з навколишнім
Дидактична гра « Красиво вдягнемо ляльок»
- Екскурсії- огляд куточка живої природи.
- Розгляд предметів для умивання.
- Розповідь по картині « Граєм в поїзд»
- Екскурсія на пральню.
- Дидактична гра « Кому що потрібно для роботи?»
- Дидактична гра « Свято в дитячому садку»
- Розгляд ілюстрацій « Професії твоїх батьків»
2.
- « Про нашого Вадика вдома і в садку» І. Христенко
- «Про різних дітлахів» Радіонов.
- «Кухар в дитячому садку» М . Познаньська
- « Твої шляхи».
- « В дитсадок прийшла я з мамою»
3.
- Конструювання « майданчик нашої групи»
- Розучування пісні Філіпенко « Дитячий садок»


Старша група
1.
- Екскурсія в мед кабінет з метою розширити знання дітей про роботу медсестри, лікаря в дитсадку.
- Екскурсія на пральню.
Уточнити знання про працю прачки. Виховувати
повагу до її праці. Викликати бажання тримати
в чистоті ляльковий одяг. Звернути увагу на
обладнання пральні . Поспостерігати за пранням.
- Екскурсія на кухню. Поглибити знання про працю повара. Виховувати повагу до роботи працівників кухні.
Розгляд техніки: електром»ясорубки, картоплечистки,
обладнання і предметів побуту.
- Бесіда « хто і як працює в нашому дитсадку»
- Бесіда « Свято Нового року в дитячому садку»
- Переказ літературних творів « Хіба так граються?»
« Кубик на кубик»
2. Читання художніх творів
- « Повара» , Заходер
- « Прання» , О. Серова
- « В дитячий садок» Тумаровська
- « Нова дівчинка» Найдьонов
- « Ольга Івановна» Найдьонов
- « В нашому дитсадку» О. Висоцька
« Все сам» , Ладонщиков
« Тиха година» , Тараховська
3. Малювання « Як ми святкували Новий рік»
- Конструювання « Наш дитячий садок»
- Малювання « Хто і як працює в нашому дитсадку?»
- Ручна праця « Тістопластика: спечемо булочки для себе і малят»
- ГПП « Прання лялькового одягу»
- Розучування пісні Філіпенко « Дитячий садок»

Перспективний план
навчально – виховної роботи , що забезпечує
розвиток сюжетно –рольової гри « ШВЕЙНА МАЙСТЕРНЯ»

Старша група
1) Екскурсія в швейну майстерню.
( Розгляд вітрин тканин, робота закрійника, швачки.)
2) Розгляд картини « У швейній майстерні»
3) Розгляд картини « Швачка»
4) Бесіда про одяг і взуття.
5) Бесіда про труд ткачихи.
6) Складання розповіді дітьми по сюжетно – ігровій ситуації « У швейній майстерні»
7) Бесіда « Як роблять одяг»
8) Розгляд картини « У швейному цеху»

Художня література:
1) Як сорочка у полі виросла .
2) Як Миті зшили сюртук.
3) Мамина робота. С . Баруздін
4) Про народну вишивку. Л. Толмакова

Альбоми:
№ 81 Навчання кроїнню, шиттю, вишиванню.
№ 63 Зразки вишивки, тканин.
№ 85 Зразки вишивки.

Художня праця:
1. Робота з тканиною.
2. Виготовлення лекал.
3. Навчання роботі на швейній машині.
4. Шиття дитячого одягу.

Зображувальна діяльність:
1. Малювання ляльки в національному одязі.
2. Декоративне по пам»яті « Предмети зимового одягу»
3. « Дівчинка у нарядній сукні»
4. Малювання «Діти в зимовому одязі»
5. Лялька в гарній сукні ( малювання)
6. Декоративна аплікація « Вишита сорочка»
7. Ліплення « Дівчинка в довгому сарафані»

Настільно – друковані ігри:

1) « Одягнемо ляльку» ( ляльки в національному одязі)
2) Вдягни ляльку.






ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН
Навчально- виховної роботи , що забезпечує
розвиток сюжетно – рольової гри « Моряки»

Середня група
1. Подорож по річці. Ознайомлення з навколишнім і розвиток мови.
2. Прогулянка до річкового порту, спостереження за річковим транспортом.
1) Екскурсія на пристань до річкового вокзалу.
Уточнити уявлення про те , як причалюють теплоходи , де пасажири купують білети.
2) Екскурсія на теплоході. Бесіда про труд людей , котрі на ньому працюють.( капітан, помічник капітана, рульовий , матроси , кок, лікар) Огляд кают, капітанського містка, рубки рульового, штурвал, рятувальні круги.
3) Розгляд картин із серії « Професії твоїх батьків»

Художня література:
1) « Ця книжечка моя про моря і про маяк» Маяковський
2) Хто в морі живе?
3) Читання уривків з книг Б. Житкова « Що я бачив», «Пароплав» , « Пристань» , « На пароплаві є їдальня»
4) « Рибак» Дж. Родарі

Заняття по зображувальній діяльності
1. Виготовлення із будівельного матеріалу, піску , снігу теплоходу, річного вокзалу, мостів через річку.
2. Вирізання і наклеювання на довгий шнур прапорців для прикрашання теплоходу на майданчику.
3. Аплікація із готових геометричних форм « Пароплав»
4. Ліплення із глини « Лодка»


Старша група
Гра « Моряки» , « Подорож річкою»

1. Ознайомлення з навколишнім і розвиток мовлення
1) Екскурсія в порт на теплоході по Десні.
2) Бесіда про працю дорослих. Закріпити уявлення дітей про працю дорослих на теплоході, їх взаємовідносини. Викликати добрі почуття, бажання рівнятися на сміливих і дружніх річників.
Закріпити уявлення про працю касира, продавця, чергового.
3) Розгляд картини « На Дніпрі». Поглибити уявлення дітей про річку, про річний транспорт, про працю дорослих на цьому транспорті. Виховувати почуття гордості за свій край, за його тружеників.
4) Розгляд ілюстрацій « Професії твоїх батьків.»
5) Розгляд альбома про транспорт.

Читання художньої літератури:
1) « Дрейф льодокольного пароплава» Г. Сєдов
2) Голос моря
3) Кораблі – герої
4) « Ця книжечка моя про моря і про маяк» Маяковський
5) « На крижині» Б. Житков
6) « Хто у морі живе» Сахарнов
7) « За островом, за хмарами» Реховський
8) « Паводок» Б. Житков
9) « Малютка» Сеньков
10) « Річка» Розгляд ілюстрацій в книзі « Річка»
11) « Пожежа в морі» Б. Житков
12) Книга « Твої шляхи»



Художня праця:
1) Конструювання із будматеріалу судна, будівлі річкового вокзалу, причалу.
2) Аплікація « Теплоход» , « Парус»
3) Виготовлення тематичної папки з ілюстраціями про працю моряків і працівників річкового порту.
4) Гра – драматизація по твору Б. Житкова «На кризі»

Виготовлення разом з дітьми атрибутів:
Біноклі, рятувальні круги, безкозирки, якір , рупор.




ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН
навчально – виховної роботи , що забезпечує розвиток
сюжетно – рольової гри « Бібліотека».

Старша група
Ознайомлення з навколишнім
1. Екскурсія в шкільну бібліотеку. Розгляд полиць з книгами читального залу, формулярів, штемпелів, спостереження за роботою бібліотекаря , за обміном та видачею книг.
2. Розгляд картин « В бібліотеці»
3. Розгляд картини « Бібліотекар»
4. Розгляд картини « В сільській бібліотеці»
5. Розгляд ілюстрацій в книзі « Звідки книга прийшла», читання її.
6. Читання книги « Як зошит народився» Лісцов
7. Бесіда « Книга – наш друг і вчитель» ( правила користування книгою)
8. Заходер « Перепльотчиця»
9. Бесіда про бібліотеку.
10. Вірш « Як друкували вашу книгу» , Н. Разіна

Художня праця
1) Ремонт книг в книжковому куточку.
2) Виготовлення атрибутів , формулярів, штемпеля
3) Виготовлення записних книжечок
4) Виготовлення закладки для книг.

Робота в книжковому куточку.

Підбір книг для тематичних виставок.





ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН
Навчально- виховної роботи , що забезпечує розвиток сюжетно - рольової гри « Шофери, водії», « транспорт»
Молодша група.
1) Екскурсія до шоссе , спостереження за вантажними машинами.
2) Розгляд іграшки – новий грузовик
3) Розповідь вихователя про вантажні машини, показ ілюстрацій
4) Загадки про вантажівку.
5) Цільова прогулянка. Спостереження за легковими автомобілями.
6) Розгляд картини « Їдемо в автобусі»
7) Гра – заняття « Шофери йдуть у рейс»
8) Розучування рухливої гри « Горобці й автомобілі»
9) Дидактична гра на закріплення видів транспорту.
10) Знайомство зі світлофором
11) Спостереження за роботою шофера. ( Хто привозить вантажі до дитячого садочка)

Читання художньої літератури:
1. Розучування А. Барто « Грузовик»
2. Читання Калініної « Що діти бачили на вулиці»

Художня діяльність:
1. Будівництво гаража із будматеріалів.
2. Розучування пісні Філіпенко « Ти куди біжиш , трамвай»
3. Малювання дороги , якою їдуть автомобілі.
4. Рухливі ігри « Знайди свій колір» « Трамвай»
Середня група
- Заняття
1) Спостереження за рухом транспорту і працею водія.
2) Знайомство з вулицею
3) Спостереження за роботою світлофора
4) Дидактична гра « На чому їздять люди»
5) Дидактична гра « Кому що потрібно для роботи»
6) Перегляд ілюстрацій « Види транспорту» «Класифікація предметів» « Впізнавання, називання і узагальнення предметів»
7) Дидактична гра « У гості до білого ведмедя»


Читання художніх творів:
- « Цікава машина» , С. Баруздін
- « Шофер» , Б. Заходер
- « Повз наш дім проходили трактори»
- « Машина – каток» И. Махонина
- « Жили – були автомобілі» Кардашова

Художня діяльність дітей:
1. Конструювання « Машина»
2. Виготовлення атрибутів разом з вихователем для гри «Водії» ( Руль, дорожні знаки)
3. Малювання
4. Рухливі ігри « Кольорові автомобілі» , « Конячки»