-->

      Подорож у  Простоквашино

 

                                                             Середня група

 

Мета заняття:

          розвивати мову, логічне мислення, увагу і уяву, пізнавальну та соціальну   активність, креативність.                                         Виховувати у дітей правила культури доцільної поведінки як в природі, так і серед людей.

         Навчати дітей орієнтуватися у визначенні днів тижня, орієнтуватися на аркуші паперу, читаючи прості схеми, вміти класифікувати геометричні фігури за двома  ознаками. Навчати дітей разом з дорослими проводити елементарні дослідження, аналізувати результат. Закріпити склад числа в межах 10,  лічити порядковою  лічбою.

 

 Діти заходять в зал з психологом.  Вітаються з гостями.

Психолог запрошує дітей в коло і проводить хвилинку психонастрою.

-Доброго ранку, доброго дня,

бажаю усім здоров”я й добра,

хай ваші очі загоряються

і ваші личка посміхаються,

а день новий наш починається.

 

(Чути гул вітру)

Психолог:    Що це гуде? На що схожий цей звук?

(відповіді дітей)

Зі стелі спускається  лист.

Психолог: це,мабуть, вітерець приніс нам листа. На ньому щось написано.....Давайте прочитаємо.

(діти читають хором)

С. Простоквашино

Вул. Зелена ,

Будинок  №8

Дяді Федору.

-Цей лист,мабуть, загубився.

-Що ж нам робити?(відповіді дітей)

-Я впевнена, що ви чемні і добрі діти і  знаєте, що чужого листа відкривати не можна- а треба вручити адресату у Простоквашино.

Як же дібратися до цього села? – Ірино Яківно, допоможіть нам , будь ласка,

Вихователь  :З радістю, а на якому ж транспорті  нам краще дібратися до села –прочитаємо й виберемо.( читання слів по Г.Доману)

-         тролейбус

-         таксі

-         автобус

-         катер

-         літак

Як назвати цей транспорт одним словом? (пасажирський транспорт)

-То на чому нам найкраще доїхати? Може поїдемо тролейбусом?

 А може на таксі? А катером?(Діти разом з вихователем аргументують свої відповіді)

-         То нам найкраще поїхати на автобусі. А номер автобуса- це число ,  у якого сусіди- 5 і 7.

А ось і наш автобус. В автобусі прономеровані місця-  ось тут (показує на стіл) конверти з квитками беріть свій конверт, виймайте квиток,  і шукайте своє місце в автобусі, але знайте, що для цього потрібно на вашому квитку порахувати кількість предметів і знайти відповідну цифру на стільчику. А щоб  перевірити правильність рішення – треба приставити карточку-квиток до номера сидіння: якщо края співпали- то відповідь вірна і ви правильно знайшли своє місце.

Сідайте зручніше- можна відправлятися в путь .( Звучить  запис музики з мультфільма "Троє із Простоквашино”)

Щоб  швидше приїхати і не сумувати в дорозі-пропоную пограти в гру "Тижневик”.

Біля кожного стільчика лежать блокноти з цифрами-візьміть його.  Слухайте уважно завдання-  я буду вам ставити запитання,  а ви відповідати за допомогою цифр і пояснювати свій вибір.

-         покажіть, в який за рахунком день тижня ми відправилися в Простоквашино?

-         Яким за рахунком день тижня був вчора?

-         А завтра?

-         А яким за рахунком день тижня неділя?

-         А яким середа?

-         А субота?.

Вихователь: ось ми й приїхали в Простоквашино. Як тут чудово-давайте вийдемо з автобуса й трішки відпочинемо.  Гра "Замри”.

 

_Ой , дивіться , яка чудова  хмаринка ! А що ж нам принесла хмаринка?( Смикає за хмаринку- посипались крапельки)

 

-Ой ,який  незвичний дощик! А чим він незвичний? (відповіді дітей)

Треба цей геометричний дощик розселити в свої підходящі для нього хмаринки (завдання "Заперечення). Роздивіться ,будь ласка ,заперечення і виконуйте завдання.

 

Вихователь: дощик закінчився. Можна й по селу погуляти(підходять до вказівника , на якому написано   КАРТА СЕЛА)

-         А ви знаєте, що таке карта села? (відповіді дітей. Якщо діти не скажуть-пояснити,що карта села дає змогу людині знайти потрібну їй чи вулицю, будинок ,магазин,  їдальню..в незнайомій місцевості..)

-         Може й нам вона допоможе знайти, де знаходиться будинок Дяді Федора і віддати йому листа.

-         А теперь об”єднайтесь в пари,виберіть собі частину цієї карти,на якій в кишеньці зі зворотного боку написана адреса і шукайте адресата.

-          Час перевірити  хто знайшов потрібну адресу.

(запитує дітей,хто  який будинок знайшов.-лікарня,  їдальня, лабораторія молока, вул. Зелена ,буд. №  8  Дядя Федір)

   

-         Що таке лікарня, магазин, їдальня – нам відомо. А що ж таке лабораторія молока? Ви не знаєте? І я не знаю. Давайте звернемось до Тетяни Анатоліївни. Тетяна Анатоліївна, розкажіть нам, будь ласка.

( Т.А. показує дослід з молоком)

    _ Вам сподобався цей дослід ?  Що ж примусило молоко рухатися?

       Відповідь на це запитання ви знайдете поговоривши з батьками чи в інтернеті, а може почитаєте з батьками в енциклопедії і завтра обміняємось думками.

-         Т.А. запитує: " Вам сподобалась прогулянка по селу Простоквашино? А що Вам найбільше сподобалося? Всім гостям, що приїжджають до Простоквашино, жителі на згадку дарують книгу про своє село. Ось і Вам такий подарунок. Ірина Яківна, прочитайте, будь ласка з дітьми.

-          

(Ірина Яківна читає декілька сторінок).

-         А решту сторінок ми прочитаємо в нашому садочку. Нам час повертатися додому, а щоб швидше дістатися, закриємо очі і попросимо чарівний вітерець, щоб переніс нас до садочка. ( Музика чарівного вітерця)

-         Ось ми і дома.