Міні-музей «ВОДА ЗНАЙОМА І ЗАГАДКОВА»
МЕТА: Розширити уявлення дітей про воду як матеріальне середовище для життя, вчити розрізняти її стани – рідкий, твердий, газоподібний, дати уявлення про те , якою буває вода – чистою, прозорою, брудною, холодною, теплою тощо. Формувати бережне ставлення до води, вчити цінувати її, економно використовувати. Виховувати любов до рідної природи.
Наш музей складається з таких розділів:
1. Що таке вода?
2. Це цікаво знати.
3. Як вода працює на людину.
4. Ігротека, досліди з водою.
5. Поштова скринька.
В розділі «Що таке вода?» знайомимо дітей з цим природним об’єктом. Розповідаємо, що вода – дорогоцінний дар природи, який забезпечує життя на Землі. В цьому нам допомагають матеріали ілюстрованих папок «Вода», «Що таке вода?», які дають змогу надати інформацію про те, де є вода в природі, кому вона потрібна, розповісти про стан води, ознайомити з водою в природних явищах ( туман, веселка, роса, дощ, сніг тощо ). За допомогою кольорових ілюстрацій знайомимо дітей з мешканцями водоймищ – морів, озер, болот, річок. Невеличкий штучний фонтанчик дозволяє послухати спокійне дзюркотіння води, помилуватися маленьким водопадом.
В розділі «Це цікаво знати» зібрали цікаву інформацію про воду: про те, як вона з’явилася на планеті, про мешканців нашої планети, яким вода потрібна кожного дня, а також про тих, хто багато часу може обходитися без неї.
В розділі «Як вода працює на людину» розповідається, яку користь приносить вода.
Наприклад: Воду використовують на заводах і фабриках, в сільському господарстві. Без води не обходиться будь-яке будівництво. На річках будують ГЕС, які виробляють електричний струм. По річках, морях, океанах плавають кораблі, які перевозять людей, ловлять рибу, необхідну для харчування людини. Біля води – найкращі місця для відпочинку. Вода загартовує людину.
Використання води з кожним роком зростає. Прісної води на Землі мало. Тому її треба цінувати й берегти.
В четвертому розділі зібрані розвивальні та дидактичні ігри, в яких діти можуть закріпити свої уявлення про воду, наприклад: «Хай іде дощ», «Хто де живе?» тощо, а також створені умови для організації та проведення дослідницької діяльності, описано багато дослідів, які діти можуть провести під керівництвом дорослого та самостійно.
Наприклад:
ДОСЛІД № 1. Колір води.
Обладнання: смужки кольорового паперу, вода у склянці.
Проведення досліду: порівняти колір води з кольором паперових смужок. Чи відповідає колір води кольорам паперових смужок?
Висновок: вода не має кольору.
ДОСЛІД № 2. Форма води.
Обладнання: склянка, блюдце, фужер, вода.
Проведення досліду: налити воду у склянку, блюдце, фужер. У склянці вода має форму склянки, у блюдці – форму блюдця, у фужері – форму фужера.
Висновок: вода не має форми, а приймає форму посудини, в яку налита.
ДОСДІД № 3. Прозорість води.
Обладнання: склянка з водою, камінчик.
Проведення досліду: налити у склянку води. Покласти туди камінчик Чи бачимо ми його? Що можна сказати про воду?
Висновок: вода прозора.
Останній розділ нашого музею складається з поштової скриньки, куди діти та батьки можуть покласти свої запитання за змістом музею.
Вихователі: Мартинчик Т.М., Шпак Н.П.