Подорож у Простоквашино
Середня група
Мета заняття:
розвивати мову, логічне мислення, увагу і уяву, пізнавальну та соціальну активність, креативність. Виховувати у дітей правила культури доцільної поведінки як в природі, так і серед людей.
Навчати дітей орієнтуватися у визначенні днів тижня, орієнтуватися на аркуші паперу, читаючи прості схеми, вміти класифікувати геометричні фігури за двома ознаками. Навчати дітей разом з дорослими проводити елементарні дослідження, аналізувати результат. Закріпити склад числа в межах 10, лічити порядковою лічбою.
Діти заходять в зал з психологом. Вітаються з гостями.
Психолог запрошує дітей в коло і проводить хвилинку психонастрою.
-Доброго ранку, доброго дня,
бажаю усім здоров”я й добра,
хай ваші очі загоряються
і ваші личка посміхаються,
а день новий наш починається.
(Чути гул вітру)
Психолог: Що це гуде? На що схожий цей звук?
(відповіді дітей)
Зі стелі спускається лист.
Психолог: це,мабуть, вітерець приніс нам листа. На ньому щось написано.....Давайте прочитаємо.
(діти читають хором)
С. Простоквашино
Вул. Зелена ,
Будинок №8
Дяді Федору.
-Цей лист,мабуть, загубився.
-Що ж нам робити?(відповіді дітей)
-Я впевнена, що ви чемні і добрі діти і знаєте, що чужого листа відкривати не можна- а треба вручити адресату у Простоквашино.
Як же дібратися до цього села? – Ірино Яківно, допоможіть нам , будь ласка,
Вихователь :З радістю, а на якому ж транспорті нам краще дібратися до села –прочитаємо й виберемо.( читання слів по Г.Доману)
- тролейбус
- таксі
- автобус
- катер
- літак
Як назвати цей транспорт одним словом? (пасажирський транспорт)
-То на чому нам найкраще доїхати? Може поїдемо тролейбусом?
А може на таксі? А катером?(Діти разом з вихователем аргументують свої відповіді)
- То нам найкраще поїхати на автобусі. А номер автобуса- це число , у якого сусіди- 5 і 7.
А ось і наш автобус. В автобусі прономеровані місця- ось тут (показує на стіл) конверти з квитками беріть свій конверт, виймайте квиток, і шукайте своє місце в автобусі, але знайте, що для цього потрібно на вашому квитку порахувати кількість предметів і знайти відповідну цифру на стільчику. А щоб перевірити правильність рішення – треба приставити карточку-квиток до номера сидіння: якщо края співпали- то відповідь вірна і ви правильно знайшли своє місце.
Сідайте зручніше- можна відправлятися в путь .( Звучить запис музики з мультфільма "Троє із Простоквашино”)
Щоб швидше приїхати і не сумувати в дорозі-пропоную пограти в гру "Тижневик”.
Біля кожного стільчика лежать блокноти з цифрами-візьміть його. Слухайте уважно завдання- я буду вам ставити запитання, а ви відповідати за допомогою цифр і пояснювати свій вибір.
- покажіть, в який за рахунком день тижня ми відправилися в Простоквашино?
- Яким за рахунком день тижня був вчора?
- А завтра?
- А яким за рахунком день тижня неділя?
- А яким середа?
- А субота?.
Вихователь: ось ми й приїхали в Простоквашино. Як тут чудово-давайте вийдемо з автобуса й трішки відпочинемо. Гра "Замри”.
_Ой , дивіться , яка чудова хмаринка ! А що ж нам принесла хмаринка?( Смикає за хмаринку- посипались крапельки)
-Ой ,який незвичний дощик! А чим він незвичний? (відповіді дітей)
Треба цей геометричний дощик розселити в свої підходящі для нього хмаринки (завдання "Заперечення). Роздивіться ,будь ласка ,заперечення і виконуйте завдання.
Вихователь: дощик закінчився. Можна й по селу погуляти(підходять до вказівника , на якому написано КАРТА СЕЛА)
- А ви знаєте, що таке карта села? (відповіді дітей. Якщо діти не скажуть-пояснити,що карта села дає змогу людині знайти потрібну їй чи вулицю, будинок ,магазин, їдальню..в незнайомій місцевості..)
- Може й нам вона допоможе знайти, де знаходиться будинок Дяді Федора і віддати йому листа.
- А теперь об”єднайтесь в пари,виберіть собі частину цієї карти,на якій в кишеньці зі зворотного боку написана адреса і шукайте адресата.
- Час перевірити хто знайшов потрібну адресу.
(запитує дітей,хто який будинок знайшов.-лікарня, їдальня, лабораторія молока, вул. Зелена ,буд. № 8 Дядя Федір)
- Що таке лікарня, магазин, їдальня – нам відомо. А що ж таке лабораторія молока? Ви не знаєте? І я не знаю. Давайте звернемось до Тетяни Анатоліївни. Тетяна Анатоліївна, розкажіть нам, будь ласка.
( Т.А. показує дослід з молоком)
_ Вам сподобався цей дослід ? Що ж примусило молоко рухатися?
Відповідь на це запитання ви знайдете поговоривши з батьками чи в інтернеті, а може почитаєте з батьками в енциклопедії і завтра обміняємось думками.
- Т.А. запитує: " Вам сподобалась прогулянка по селу Простоквашино? А що Вам найбільше сподобалося? Всім гостям, що приїжджають до Простоквашино, жителі на згадку дарують книгу про своє село. Ось і Вам такий подарунок. Ірина Яківна, прочитайте, будь ласка з дітьми.
-
(Ірина Яківна читає декілька сторінок).
- А решту сторінок ми прочитаємо в нашому садочку. Нам час повертатися додому, а щоб швидше дістатися, закриємо очі і попросимо чарівний вітерець, щоб переніс нас до садочка. ( Музика чарівного вітерця)
- Ось ми і дома.